Traductor

jueves, 1 de agosto de 2013

Trail Aneto-Posets_MARATON DE LAS TUCAS_Benasque 2013

       El passat 26 de Juliol arribavem a Benasque amb la emoció de participar en una prova tant important. Només arribar vam poder sentir l'ambient que es respirava, corredors per tot arreu amb moltes ganes de començar cadascú a la seva categoria. Després de recollir el xip, la bossa amb el dorsal i els regals vam assistir al "briefing" de la marató, on ens van fer una explicació del que ens esperava allà dalt i que personalment em va disparar les pulsacions i em va donar moltíssimes ganes de començar. Quan vàrem acabar, tocava anar a l'apartament a sopar. A les 0:00 estavem a la sortida de la prova més dura, el Gran-Trail de 114km per donar anims a l'Alex Izquierdo.

       El dissabte començarem amb un bon esmorçar i els nervis i la emoció s'apoderaven de tots nosaltres. La sortida era a les 10:00 i a les 9:15 ja estavem allí preparats. Arriba l'hora, conte enrere i amunt! sortim disparats, comencem pels carrers de Benasque i soc conscient de la quantitat de gent que sortim, 920 corredors per carrers que gairebé fan 3 metres d'amplada. Ràpidament sortim i arribem a la primera zona conflictiva, primer embut on toca caminar algún quilòmetre per que el camí no dona per a més d'una persona. Els senderons son fàcils encara que rellisquen bastant però es pot correr perfectament,es aquí quan la gent es comença a separar i es pot avançar més fàcilment. Arribem a Eriste i comença la pujada, la llarga pujada. EL Benji i jo s'ho prenem amb calma, fins i tot parem a fer alguna foto. Amunt, amunt i més amunt, sempre amb el suport i els ànims de la gent que hi ha durant el recorreut i els mateixos voluntaris que ens pasen el control. El Dani i el Florià van molt endavant, arribant a dalt a 2700m.en unes 4 hores, els segueix el Billy i sobre les 5 hores i mitja desde la sortida arribem el Benji i jo, realment m'he trobat molt còmode i les vistes son espectaculars. 

Ara toca baixar, la part alta es presenta amb un nivell tècnic bastant elevat, molta pedra, baixada molt pronunciada, on podem presenciar algunes caigudes. El camí es fa llarg i pesat i sembla que els quilòmetres no pasen. El Dani va sobre els 30 primers, però a falta de tan sols 9Km, el genoll esquerre li va dir prou i prenent una dura però molt acertada decisió va parar a l'ultim avituallament. El Florià ès el primer Conca Senglar en arribar a meta, després el Billy i als ultims ens va agafar la pluja, però vam poder creuar la meta.    Veure taula de classificacions_Marató
       Vaig anar cap a l'apartament i allí m'esperaven, tot semblava correcte i físicament no em trobava tant malament (excepe que se m'havia tancat l'estómac i tot el que entrava......sortia) però no estava marejat, fins que em vaig dutxar i relaxar, llavors em va baixar la tensió i em vaig haver de seure durant una bona estona, menjant molt poc a poc i bevent suc. Quan em vaig recuperar una mica vam anar a sopar i a veure que feia el company Alex, del qual no teniem noticia alguna, només sabiem que els del Gran Trail havien tingut molts problemes amb les plujes. Va passar la nit i continuavem sense noticies. Al dia següent vàrem esmorçar i seguidament a preguntar pels corredors del Gran Trail. Ens van comunicar que estaven tots sans i estalvil i més tard al trobar-nos amb l'Alex ens va explicar que no el van deixar passar de un dels ultims refugis per la quantitat d'aigua que baixava a causa de les tormentes. A més té una bola al costat del genoll que ens demostra la força de voluntat d'aquest magnific esportista. Al final posició 24, l'enhorabona de part de tots! 
       Ja només ens queda el Sergi, que fa la mitja marató, prova també molt exigent que acumula 1200m. de desnivell positiu i qui ademés tampoc arriba en una gran forma física, ja que fa poc va tindre un petit esguinç i no ha pogut entrenar tot el que volia. Però l'ha començat i l'ha acabat, si senyor. Més avall ens conta la seva experiència. Felicitats a tu també Sergi, perquè també era la primera cursa d'aquestes condicions.
       Així que fins aquí la meva crònica, espero haver descrit correctament les meves vivències d'un cap de setmana que segur, repetirem. Us deixo un enllaç amb algunes fotos i si no ho heu fet ja no dubteu en clickar ME GUSTA a la nostra pàgina de Facebook. 
Salut i Muntanya!!!
Adrià

No hay comentarios:

Publicar un comentario