Traductor

miércoles, 25 de noviembre de 2015

MARATHON DU MONT-BLANC

Divendres tarda, autocaravana carregada i juntament amb 3 companys, Pau, Albert i Pere sortim direcció Chamonix.
Com ja comença a ser costum cada any intento fer alguna cursa d'aquestes que a tot corredor li agradaria fer; i aquest any perque no? La Marató del Mont-blanc, una cursa en un indret increible per practicar aquest esport entre d'altres.
Aixi doncs desprès de conduir tota la nit entre els 4, dissabte al mati ens plantem a Chamonix.

Mentre els meus companys fan la primera etapa del tour del Mont-blanc en bicicleta , jo tinc temps per visitar Chamonix, fer un tomb per la gran quantitat de botigues i carpes, recollir el dorsal i relaxar-me per
l´endemà. La marató del Mont-blanc tanca un magnific cap de setmana dedicat a les curses de muntanya a la localitat francesa on es realitzen 6 curses, des del mini-cross a la ultra de 80km.

Diumenge 7h comença la cursa més de 2000 correors, amb l'ambient que mereix
l'ocasió, com sempre em quedo darrera del tot i faig una sortida tranquila, agafant el ritme poc a poc.

Sortim del centre de Chamonix (1035m), i pugem suaument la vall que ens portarà als bonics pobles de Les Bois i Lavancher fins arribar a l'Argentière (1250m) aqui agafem el "chamin des rambles" fins arribar a Le Planet continuant cap a Montroc per agafar el senderó que ens portarà a Tré le Champ per arribar al Col des Montets (1461m).
Aqui tenim un tram de baixada de 3km que ens ajudaran a recuperar-nos dels primers 15km, ja que del Km 18 al 23 farem 1000+ de cop, una de les parts més dures de la cursa.
Aquest tram creua el Col des Montets al cor de la reserva natural de les Aiguilles Roges, passant pel "Chemin des Diligencies" fins arribar a Buet abans de Vallorcine (1260m) tocant la frontera Suissa.
Aqui comença la dura progressió fins al Col des Possettes (1997m), continuant fins les Aiguilles de Possettes (2201m), on tot l'esforç és recompensat per una panoràmica increible del massis del Mont-blanc.

Amb l'Aiguille Verte i el Mont-blanc al nostre costat continuem per un senderó aeri que ens porta per la cresta de l'Aiguillette fins a Tré le Champ, desprès creuem el poble de Le Tour passant prop de la glacera de Tour.
Ja porto més de 30km a les cames i un temps de 4h 30m i encara ens queden 10km que no seran fàcils degut a la calor que fa i els 1300+ de desnivell que ens queden per assolir.
Tornem a passar per Montroc, on em trobo els meus amics animant-me i aprofito per treure'm els pals de sobre, creuem els pobles de Frasserands i Tre le Champ, per continuar la ruta pel cantó oposat de la vall cap a la Flégère (1875m), fins l'arribada a Planpraz, on tenim les vistes més boniques del Mont-blanc.
Al final, objectiu complert finisher en una de les curses de muntanya més boniques que he fet fins ara, amb un temps de 7h 38m, acabant en la posició 1149 de 2200 corredors.

Ara només queda fer el turista mentre segueixo amb l'autocaravana la ruta que els meus companys de viatge fan en bicicleta, visitant els pobles de Courtmayeur (Italia), La Fouly, Martigny (Suïssa), fins tornar a Chamonix per cel.lebrar-ho amb un bon sopar en una terrassa i com no podia ser d'una altre manera, amb vistes al Mont-blanc.